Річний план роботи школи



План роботи школи на рік - один з основних нормативних документів
(нарівні зі статутом школи)

Коли вас лише призначили заступником директора, розпочинайте детальне
вивчення вже раніше складеного плану. Для ретельного контролю виконання
цього плану (а це біда багатьох шкіл) складіть тижневу цифрограму
річного плану роботи. Що для цього потрібно?

Скласти план за схемою:

№ з/п Захід Хто виконує Термін виконання Примітка

       



2. Усі заплановані заходи пронумеруйте у хронологічному порядку (тобто
новий розділ не розпочинайте з 1, а з номера, який вийде).

Складіть тижневу цифрограму за такою схемою:

№ з/п Хто виконує Вересень



Перший тиждень (числа) Другий тиждень (числа) Третій тиждень (числа)
Четвертий тиждень (числа)

1. Директор      

2. Заступник із навчальної роботи      

3. Заступник із виховної роботи      

4. Заступник із господарської частини      

5. Педагог-організатор      

6. Голова профкому      

7. Голова учкому      

8. Завідуючий бібліотекою      

9. Психолог школи      

10. Медсестра      

11. Класні керівники      

12. Учителі-предметники      

13. Класоводи      



(Замість посади вкажіть прізвища й ініціали виконавців.)

Краще цифрограму роботи на семестр. Уважно читайте річний план і
переносьте кожний пункт у цифрограму, поставивши проти цього тижня та
місяця лише цифру, що відповідає заходу річного плану роботи школи.

Використовуючи тижневу цифрограму, плануйте роботу школи на тиждень за
такою схемою:

Дата Тиждень (1-5 вересня чергують по школі (указуються класи))

  Захід № річного плану Хто виконує Примітка

       



Таке планування проводиться раз на тиждень (краще останній день тижня на
нараді при директорі, присутні заступники, педагог-організатор, голова
профкому, завідуючий бібліотекою, психолог школи, медсестра, голова
учкому).

На нараді обов'язково аналізується стан виконання тижневого плану роботи
за попередній тиждень.

Перспективний тижневий план пишеться (виписки із річного плану роботи)
завучем за два тижні до його розгляду та вивішується в учительській.

На нараді план на поточний тиждень доповнюється учасниками наради. За
підсумками тижня в цифрограму вносяться відмітки про виконання заходів
(наприклад, цифри написати олівцем, а коли цей захід виконано, навести
пастою).

Заступник директора відіграє основну роль у складанні річного плану
роботи школи.

Рекомендую такі етапи підготовки та написання проекту річного плану
роботи.

Перший етап

У березневі канікули відбувається нарада при директорі, на яку
запрошуються: заступники директора, голова профкому, голова учкому,
педагог-організатор, медична сестра, психолог школи, завідуючий
бібліотекою, учителі трудового навчання, учителі фізичного виховання,
учителі географії, історії, права, керівники шкільних методичних
об'єднань, керівники творчих (динамічних) груп. На цій нараді кожному
учаснику дається завдання в місячний строк подати свої рекомендації до
відповідних розділів плану роботи школи (указується точний розділ,

ну роботи школи (указується точний розділ,
підрозділ). Свої рекомендації вони здають членам оргкомітету зі
складання плану (заступники, голова профкому, педагог-організатор,
психолог).

Другий етап

У школі протягом квітня проводиться «Банк ідей» (що я пропоную
запровадити чи зробити в новому навчальному році).

№ з/п Прізвище, ініціали Що пропоную

   

   



Третій етап

У травні (після 9-го числа) збирається на засідання оргкомітет і, маючи
на руках матеріали учасників наради при директорі та «Банк ідей»,
аналізують кожний розділ майбутнього річного плану роботи та
розподіляють, хто з адміністрації школи (директор, заступники,
педагог-організатор, психолог) відповідатиме за підготовку конкретного
розділу чи підрозділу річного плану роботи.

Четвертий етап

На нараді при директорі (середина травня), на яку запрошуються все ті ж
учасники, які були на першому етапі, доводиться проект плану (повідомляє
голова оргкомітету). Прийнятий цією нарадою план віддається до друку й у
кінці травня дається для ознайомлення з ним педагогічному колективу
школи.

П'ятий етап

Затверджується план на стартовій педраді в серпні поточного року.

Шостий етап

Складається цифрограма річного плану роботи та здійснюється за ним
тижневе планування.

Зразок річного плану роботи школи

І розділ. Вступ

Дається аналіз виконання річного плану роботи за попередній навчальний
рік, повідомляється про навчально-виховні здобутки педагогічного,
учнівського, батьківського колективів. Відмічаються недоліки
навчально-виховного процесу. У цьому розділі вказуються п'ять-сім
проблем (установлених на основі діагностичного анкетування), над
вирішенням яких працюватиме педагогічний колектив. Чітко вказується
єдина методична тема (проблемне питання школи).

ІІ розділ. Діяльність колективу з охоплення молоді мікрорайону навчанням

Складання списків дітей, які народились на території мікрорайону, робота
з батьками та самими майбутніми першокласниками, облік дітей-сиріт,
напівсиріт, багатодітних сімей, малозабезпечених, контроль відвідування,
робота в дочірніх школах, працевлаштування випускників, інформація про
їх навчання та працю.

ІІІ розділ. Заходи з організованого початку нового навчального року

Указується все, що треба зробити, щоб новий навчальний рік розпочався і
школа ритмічно працювала.

IV розділ. Заходи з організованого початку нового навчального року

V розділ. Робота педагогічного колективу, спрямована на підвищення
якості навчально-виховного процесу:

а) удосконалення сучасного уроку (запис традиційних та інноваційних
навчальних технологій, що запроваджуватимуться на уроках у поточному
навчальному році);

б) організація позакласної роботи з навчальних предметів (усе, що сприяє
позакласній роботі - громадські огляди знань, конкурси, турніри,
тематичні тижні тощо);

в) створення оптимальних умов для розвитку здібностей учнів, вияву
творчого мислення, потреб і вмінь самовдосконалюватись (особистісно
зорієнтоване навчання, робота з обдарованими, умови для навчання);

г) пропаганда організації самоосвіти та самовиховання серед учнів;

ганда організації самоосвіти та самовиховання серед учнів;

д) формування в учнів громадянської позиції, українського менталітету,
відповідальності за свої вчинки та дії;

є) робота в мікрорайоні школи (спільні заходи виховного характеру з
усіма громадськими організаціями, установами, закладами, що функціонують
на території мікрорайону школи);

е) спортивно-масова, туристсько-краєзнавча робота;

ж) система естетичного виховання;

з) система військово-патріотичного виховання;

к) система екологічного виховання;

л) система економічного виховання;

м) система правового виховання;

н) загальношкільні заходи шкільної бібліотеки;

о) українські національні свята у школі;

п) тематичні предметні тижні у школі;

р) державні свята у школі;

с) система превентивного виховання у школі.

VI розділ. Робота з педагогічними кадрами:

а) підвищення професійної та загальної культури працівників школи;

б) плани роботи шкільних методичних об'єднань;

в) плани роботи шкільних творчих (динамічних) груп;

г) плани роботи ГНППІ (групи наукової психолого-педагогічної
інформації);

д) плани роботи тимчасових утворень МПМР (міжпредметнитх методичних
рад).

VII розділ. Трудова підготовка та професійна орієнтація учнів

VIII розділ. Охорона життя та здоров'я вчителів та учнів

ІХ розділ. Зміцнення та раціональне використання навчально-матеріальної
бази школи

Х розділ. Організаційно-господарська та фінансова діяльність

ХІ розділ. Підвищення ролі громадськості в житті школи. Робота з
батьками

ХІІ розділ. Заходи на вирішення єдиної методичної теми

ХІІІ розділ. Координація загальношкільного контролю керівництва,
допомоги.

Указати теми педагогічних рад, наказів по школі, нарад при директорі,
курсова перепідготовка, атестація, взаємовідвідування уроків, вивчення
досвіду роботи, вивчення системи викладання, якості знань, умінь,
навичок тощо.

XIV розділ. Психологічне забезпечення навчально-виховного процесу у __
навчальному році (якщо є психолог у школі - складає сам план цього
розділу).

До річного плану роботи додається тижнева цифрограма на цілий навчальний
рік. Після затвердження на педраді план підписується директором,
заступниками, головою профкому, педагогом-організатором, психологом.