Оформлення кабінетів суспільних дисциплін


Кабінет – це навчальний підрозділ середнього загальноосвітнього навчального закладу, оснащений наочними посібниками, навчальним обладнанням, меблями, пристроями, що стосуються конкретного навчального предмета. В ньому проводяться уроки, гурткові, позакласні і факультативні заняття, виховна робота з учнями, систематичне підвищення наукової, педагогічної, психологічної та методичної кваліфікації педагогічних працівників. Кабінет має бути просторим, комфортним для учнів та вчителя.
Навчально-пізнавальна робота  з предмета здійснюється за допомогою комплексного використання технічних засобів навчання, організації роботи з підручниками, документами, довідниками, дидактичним матеріалом.

Вивіска кабінету

№ кабінету
назва кабінету
завідувач кабінету, категорія, звання


План роботи кабінету передбачає

Поповнення кабінету наочними посібниками, а також саморобним обладнанням.
Організацію навчальної роботи кабінету: проведення тематичних атестацій тощо.
Раціональне використання наявного в кабінеті обладнання.
Проведення заходів, спрямованих на підвищення знань з даного предмета.
Організацію навчально-методичної роботи вчителів у кабінеті, підвищення їх фахового рівня шляхом самоосвіти, вивчення і впровадження передового досвіду.
Організацію виготовлення саморобних приладів з предмета, виставок учнівської творчості.



У кабінеті історії та основ правознавства
 мають бути:
Бібліотечка з творами видатних істориків України, публіцистичними творами з історії України та рідного краю, мемуарною, художньою, філософською, юридично-правовою літературою, підручниками, методичними посібниками, літературою довідкового характеру, творами видатних українських вчених-істориків М.Костомарова, М.Грушевського, Д.Яворницького, О.Єфименка,  І.Крип’якевича, Д.Дорошенка, Н.Полонської-Василенко та інших, а також науково-методичними журналами для вчителів „Історія в школі”, „Нова педагогічна думка”, „Рідна думка”, науковими журналами „Пам’ять століть”, „Пам’ятки України”, „Український історичний журнал”, „Право України”, „Кодекси України”, фаховою газетою „Історія України”, „Освіта”, іншими виданнями.
Атрибути і матеріали національної символіки українознавства (народознавства), краєзнавства.
„Куточок права”
Комплект навчального обладнання з історії України, всесвітньої історії, основ правознавства.
Комплект технічних засобів навчання, пристосування для їх використання (екран, механізм зашторювання, підставки для апаратури)
Тематична картотека навчального обладнання для вивчення кожного питання програми.
Картотека завдань для здійснення індивідуального підходу до навчання, організації самостійних робіт.
Методична література для вчителів та матеріали передового досвіду викладання історії України, всесвітньої історії, основ правознавства.
Краєзнавчі матеріали.
Діатека з діафільмами, фонотека грамзаписів і записів на магнітній плівці.


Для зберігання посібників і навчального обладнання, кабінет оснащується відповідними меблями і пристроями:
книжки, макети та альбоми зберігають у спеціальних секційних шафах-стелажах;
таблиці й карти – в спеціальних шафах-ящиках;

У кабінеті повинні бути портрети видатних українських діячів, національних героїв, істориків з описом їх біографій, подвигів в ім’я визволення України; тимчасові (змінні) або постійні експозиції, в яких вміщені матеріали для вивчення окремих тем і розділів програми з питань поточних подій, краєзнавчі матеріали.

Постійні експозиції повинні бути насичені змістом; відображати важливі і яскраві сторінки історії України, рідного краю.

Орієнтовний перелік стендового
і пристендового матеріалу
Зміст розділів насичується найважливішими подіями, фактами, іменами видатних національних діячів, об’єктивно і логічно прослідковується історичний шлях українського народу.
Героїчне минуле і сучасне України. Тут графічно, художньо-образно відображена історія України від найдавніших часів до сьогодення в тематично витриманій і лаконічній формі через наступні розділи:
Найдавніші часи. Доба скіфів. Антське царство.
Київська Русь (ІХ – ХІІ ст.)
Центральна Україна. Черкащина.
Польсько-литовський період. Велике князівство Литовське (ХІV – ХVІ ст.)
Козаччина. Національно – визвольна війна 1648 – 1657 років. Українська держава Богдана Хмельницького.
Руїна. Гетьманщина. Гайдамаччина. (Друга половина ХVІІ – ХVІІІ ст.)
Під імперською владою. Тарас Шевченко.
Україна в ХХ ст. Українська революція 1917 – 1921 рр.
Західна та Радянська Україна між війнами.
Україна в період Другої світової війни. Наш край у роки Другої світової війни.
Відбудова і відновлення. Суперечливі процеси розвитку життя республіки, наростання кризових явищ.
  Україна на шляху до свободи і незалежності.


Над класною дошкою розміщується портрет Т.Шевченка або портрети фундаторів української державності М.Грушевського, В. Винниченка.
На бічній стіні рекомендується розмістити портрети видатних історичних діячів, національних героїв України, визначних істориків, шкільну історичну газету тощо.
На задній стіні (шафа, стелажі) – науково-історична, історико-документальна, краєзнавча, суспільно-публіцистична, суспільно-політична, публіцистична, мемуарна, художньо-історична, юридична та навчально-методична література, роздатково-дидактичний матеріал курсів історії України та рідного краю, всесвітньої історії, основ правознавства, інтегрованого шкільного курсу „Світ, людина, суспільство” для 8-11 класів загальноосвітніх шкіл.